X
اليوتيوبر المصري مصطفى حفناوي يُشعل السوشل ميديا بعد تعرضه لجلطة دماغية

اليوتيوبر المصري مصطفى حفناوي يُشعل السوشل ميديا بعد تعرضه لجلطة دماغية

نجوم ومشاهير

اصابة اليوتيوبر المصري مصطفى حفناوي بجلطة دماغية تُدخله في غيبوبة

تعرض اليوتيوبر المصري "مصطفى حفناوي" لجلطة دماغية وأصبح طريح الفراش في العناية المُركزة، حيث دخل غيبوبة إثر الجلطة، لـ يتسائل الجميع عن قصته و وضعه الصحي الحالي..

وبعدها تحولت منصات التواصل الإجتماعي وحسابات المشاهير إلى منابر تدعو له بالشفاء وتدعم عائلته في تلك المحنة.

و نشر صديقه "علي غزلان"حالته الصحية عبر موقع التواصل الإجتماعي "انستجرام"، موضحًا أنه تم تشخيص حالته بشكل خطأ قائلًا:" صديقي مصطفى حفناوي كان معانا وبيضحك وبيهزر، فجأة حس بمغص في بطنه وألم في كتفه اليمين، راح المستشفي على رجله الساعه الواحدة بعد الظهر تم حجزه وتشخيص حالته بالتهاب في القولون، بعد ٦ ساعات فقد الوعي واكتشفنا أن تشخيصه كان غلط وعنده جلطة في المخ، دلوقتي حصل ضمور تام في الجزء الأيسر من مخه واشتباه في شلل نصفي".

بدأت منصات التواصل الإجتماعي تتعاطف مع حالة "حفناوي" وتنهال الأدعية له بالشفاء ليس من متابعيه فقد ولكن شارك عدد كبير من الفنانين الدعم له كان أبرزهم نجم الجيل تامر حسني الذي ذهب لزيارته لدعم أهله داعيًا له بالشفاء العاجل.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 

. هوا تعب امبارح وجمبه كان واجعه جدا .. رُحنا الطوارئ خد حاجات مُسكنه و الوجع خف واطمنا ..و هزرنا عادي وروحنا .. تاني يوم *انهارده * تِعب تاني الصبح رُحنا المستشفى وهوا كان سايق عادي.. اتحجز عشان يعمل أشعة السبغه .. قبل الاشعه رجّع وفجأه بدأ يغيب عن الوعي.. اتعمله اشاعه ع المخ ..طلع جلطه ف المخ ... ارجوكم .. رجاء خاص من كل اللي يعرفوني واللي ميعرفونيش .. إدعوا ل حفناوي عشان هوا محتاج دعواتكم . ولو تكرمتم اعملوا شير وخلوا الناس تدعيله . عشان خطري ... ادعوله ... يااااااارب إلهي أذهب البأس ربّ النّاس، اشف وأنت الشّافي، لا شفاء إلا شفاؤك، شفاءً لا يغادر سقمًا، أذهب البأس ربّ النّاس، بيدك الشّفاء، لا كاشف له إلّا أنت يارب العالمين، اللهم إنّي أسألك من عظيم لطفك وكرمك وسترك الجميل، أن تشفيه وتمدّه بالصحّة والعافية، لا ملجأ ولا منجا منك إلّا إليك،

A post shared by Amr Rady (@amrrady14) on

 
 
 
View this post on Instagram
 
 

مصطفى حفناوي قبل ما يكون واحد من محبيني و شاب ناجح محبوب محترم مجتهد بيبدأ حياته ،،،،، هو أخوكوا في الإنسانيه ، فعلاً بعد ما شوفته النهارده هو يستحق دعواتكم ياريت كل حبايب قلبي الغاليين من متابعيني وغير متابعيني يدعوله و لكم مثلها عند ربنا ان شاء الله فعلاً حالته خطيره جداً فوق فوق ما تتصوروا و الدكاتره بيقولوا هو محتاج معجزه من عند ربنا يعني في أمل دعواتكم هي الحل الوحيد ممكن تكون سبب في الشفاء ، يلا كلنا النهارده ندعي كتير لمصطفى من اعماق قلوبنا لعل دعواتنا تنفعه و ترجعهلنا سليم و بخير اللهم لا إعتراض يارب إشفيه و إشفي كل مريض اللهم آمين ??

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

 

أيضاً في هذه الحزمة


الأكثر شيوعاً

أحدث الأخبار

قد يعجبك أيضاً

مصر: عقد قران ياسمين صبري وأحمد أبو هشيمة في أجواء عائلية بسب كورونا
نجوم ومشاهير

مصر: عقد قران ياسمين صبري وأحمد أبو هشيمة في أجواء عائلية بسب كورونا

البث المباشر

تحديثات الطقس